תאונת דרכים

תאונות דרכים

 

נקלעתם לתאונת דרכים? נפגעתם במהלך התאונה? כדאי שתדעו כמה דברים:

ראשית, על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה 1975 (חוק הפלת"ד), נקבע כי כל אדם שנפגע בתאונת דרכים, זכאי לקבל פיצוי בגין פגיעות גוף שנגרמו לו, ללא קשר לזהות האשם בתאונה. כל נפגע יכול להגיש תביעת פיצויים בגין הפגיעה שנגרמה עקב תאונת הדרכים, עד 7 שנים מיום התאונה.

שנית, במקרים שהתאונה התרחשה בזמן נסיעת עבודה, בדרך לעבודה, בחזרה ממנה או במהלכה, התאונה הינה תאונת עבודה. לפיכך עומדת לנפגע זכות לתבוע חלק מהפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי (המל"ל). חלק זה של הפיצוי מתייחס בין היתר להפסדי שכר, הוצאות עתידיות וכדומה.

כצעד ראשון לאחר הפגיעה יש לקבל את פרטי חברת הביטוח (שם ומס` פוליסה) ופרטיו האישיים של הנהג המעורב (מס` תעודת זהות, מס` הרכב, ומס` הטלפון האישי). במידת האפשר, רצוי לתעד את פרטי האירוע בתמונות.

לנפגע עומדת זכות להתפנות מזירת התאונה באמצעות אמבולנס – כאשר קופת החולים תישא בעלות התשלום. בכל מקרה, אם לא פוניתם באמבולנס, יש להגיע עצמאית לביה"ח הקרוב, בהקדם, על מנת לקבל טיפול ראשוני.

יש לשמור את כל התיעוד הרפואי, קבלות בגין הוצאות, מרשמים לתרופות, הפניות וכו`.

בנוסף חשוב לציין כי אין לחתום על שום מסמך ככלל ולזכותו של הצד השני בפרט!

יש להיוועץ עם עו"ד מיד לאחר התאונה.

במקרים של נזקי גוף, יש למסור לעורך הדין המטפל: צילום רישיון רכב, אישור משטרה, טופס שחרור מחדר מיון, רישיון נהיגה בתוקף נכון למועד התאונה, תעודת ביטוח חובה בתוקף נכון למועד התאונה, כל תיעוד רפואי או הוצאות שנגרמו בגין התאונה (לרבות תשלום של פינוי באמבולנס במקרה הצורך) ואישור תיקון הרכב (או לחילופין – חוות דעת שמאי).

אם התאונה היתה תאונת עבודה, יש להביא בנוסף – תלושי שכר בגין 3 חודשים שקדמו למועד התאונה, אישור מעביד על היעדרות מהעבודה, וכל פניה למוסד לביטוח לאומי בנושא (טופס בל/250).